Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Salve Cara 
Email: astridvanlaarhoven44@gmail.com 
Website: www.salvecara.nl 

Artikel 1 Definities 

  1. Salve Cara is gevestigd te Leeuwarden onder KvK nummer 92773680. 
  2. De klant is degene die de overeenkomst is aangegaan door ondertekening van het document. 
  3. De partijen zijn de klant en Salve Cara. 
  4. Een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt. 

Artikel 2 Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten en werkzaamheden van de leveringen van producten en diensten door of namens Salve Cara. 
  2. Salve Cara en de klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken. 
  3. Salve Cara en de klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant of van anderen uitdrukkelijk uit. 

Artikel 3 Prijzen 

  1. Salve Cara hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief overige kosten zoals administratie – of verzendkosten, tenzij anders is afgesproken. 
  2. Salve Cara mag de prijzen van diensten en producten op haar website en of andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. Salve Cara en de klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, de richtprijs kan afwijken van het definitieve totaalbedrag voor een dienstverlening. 
  4. Salve Cara mag de prijzen jaarlijks aanpassen. 
  5. Salve Cara zal prijsaanpassingen meedelen aan de klant voorafgaand de ingang ervan. 

Artikel 4 betalingen en betalingstermijn 

Salve Cara mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling. 

Salve Cara mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van de richtprijs (begroting) verlangen. 

De klant moet de betaling achteraf binnen 14 dagen na levering van diensten hebben voldaan. 

Wanneer de betalingstermijn voorbij is zal Salve Cara een herinnering of een in gebreke stelling sturen. 

Artikel 5 Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de klant niet binnen afgesproken termijn, dan mag Salve Cara de wettelijke rente van 2% per maand voor de niet nagekomen betalingstermijn in rekening brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand als een hele maand gerekend wordt. 
  2. Wanneer de klant in verzuim is, moet hij bovendien de buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Salve Cara. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het besluit vergoeding buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Salve Cara op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  5. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Salve Cara, dan moet hij nog steeds de totaalprijs betalen. 

Artikel 6 Herroepingsrecht 

  1. Herroepingsrecht is niet toepasbaar op de uitvoering van diensten met betrekking tot een uitvaart en andere diensten die Salve Cara biedt. 

Artikel 7 Garantie 

  1. Wanneer de klant en Salve Cara een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Salve Cara een inspanningsverplichting en resultaatverplichting. 
  2. Salve Cara zal nooit uw privé gegevens of foto’s delen met derden, alleen indien de klant daar toestemming voor geeft. Foto’s van de uitvaart kunnen gebruikt worden als promotiemateriaal in folders of social media. Uw akkoord wordt toegevoegd aan het dossier. 

Artikel 8 Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Salve Cara voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit, hierbij rekening houdend met de wensen van de opdrachtgever en diens familie. 
  2. Salve Cara mag de diensten deels of gedeeltelijk laten uitvoeren door anderen. 
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot van de klant. 
  4. De klant moet er voor zorgen dat Salve Cara op tijd kan beginnen aan de uitvoering, de tijden zijn vastgelegd en daar kan niet vanaf geweken worden in verband met de planning van derden. 
  5. Zorgt de klant er niet voor dat Salve Cara niet op tijd kan beginnen, zullen hier extra kosten uit voort vloeien die voor rekening van de klant zijn. 

Artikel 9 Informatieverstrekking door de klant 

  1. De klant stelt alle informatie beschikbaar voor de uitvoering van de dienstverlening. 
  2. De verkregen informatie houdt Salve Cara geheim, en bewaart deze in een persoonlijk dossier. 

Artikel 10 Geheimhouding 

  1. Salve Cara houdt de verkregen informatie van de klant geheim en slaat alle informatie binnen Salve Cara op in een persoonlijk dossier. 
  2. De klant houdt iedere informatie in welke vorm dan ook die hij van Salve Cara ontvangt geheim. 
  3. Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende Salve Cara waarvan de klant weet of redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat verspreiding ervan Salve Cara schade kan berokkenen. 
  4. De in dit artikel beschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later opnieuw is geworden zonder dat dit het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht. 
  5. Die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht. 
  6. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende overeenkomst voor een periode van drie jaar na afloop daarvan. 

Artikel 11 Boetebeding 

  1. Wanneer de klant het artikel over geheimhouding overtreedt, dan moet hij aan Salve Care een onmiddellijk opeisbare boete betalen. 
  2. Is de klant een consument dan bedraagt de boete in lid 1: €1,000,- 

Is de klant geen consument dan bedraagt de boete in lid 1: €5,000,- 

  1. Daarnaast moet de klant een bedrag van 5% van toepasselijk bedrag in lid 2 of 3 betalen voor elke dag dat die overtreding voortduurt. 
  2. De klant moet de boete in lid 1 betalen zonder dat er een ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig is. Ook hoeft er geen sprake te zijn van schade. 
  3. Salve Cara mag naast de boete in lid 1 ook een schadevergoeding eisen van de klant. 

Artikel 12 Vrijwaring 

  1. De klant vrijwaart Salve Cara tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Salve Cara geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 13 Klachten 

  1. De klant moet een door Salve Cara geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen. 
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de klant Salve Cara daarvan op de hoogte stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Salve Cara hierop gepast kan reageren. 
  4. De klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de klant en Salve Cara. 
  5. Wanneer de klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de klant niet eisen dat Salve Cara andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken. 

Artikel 14 Ingebrekestelling 

  1. De klant moet een ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Salve Cara. 
  2. De klant is ervoor verantwoordelijk dat de schriftelijke ingebrekestelling Salve Cara ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 15 Aansprakelijkheid klant 

  1. Wanneer Salve Cara een overeenkomst aangaat met de klant of meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 16 Aansprakelijkheid Salve Cara 

  1. Salve Cara is alleen aansprakelijk voor schade die de klant lijdt wanneer de schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. 
  2. Wanneer Salve Cara aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor schade die direct verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst. 
  3. Salve Cara is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden. 
  4. Wanneer Salve Cara aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een besloten (beroeps) aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt er geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 17 vervaltermijn 

  1. Elk recht van de klant op schadevergoeding van Salve Cara vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW. 

Artikel 18 ontbinding 

  1. De klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Salve Cara toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van verplichtingen door Salve Cara nog mogelijk, dan kan de ontbinding pas plaatsvinden nadat Salve Cara in verzuim is. 
  3. Salve Cara mag de overeenkomst met de klant ongedaan maken, wanneer de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel Salve Cara kennis heeft genomen van omstandigheden die haar 

Artikel 19 Overmacht 

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Salve Cara door de klant niet aan Salve Cara kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook: 
  3. Een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp 
  4. Wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen 
  5. Stroom, elektriciteit, computer, internet of telecomstoringen 
  6. Computervirussen 
  7. Stakingen 
  8. Overheidsmaatregelen 
  9. Vervoersproblemen 
  10. Slechte weeromstandigheden 
  11. Werkonderbrekingen 
  12. Wanneer Salve Cara door overmacht die langer aanhoudt dan een aantal dagen de klant niet kan bedienen, zal zij proberen de opdracht aan een collega over te dragen. Indien dit mogelijk is in bovenstaande overmacht situaties. 
  13. Salve Cara hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de klant te betalen, ook niet wanneer Salve Cara hiervan voordeel heeft. 

Artikel 20 Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de klant en Salve Cara de overeenkomst aanpassen. 

Artikel 21 Wijziging algemene voorwaarden 

  1. Salve Cara mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Salve Cara altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Salve Cara zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken. 
  4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen. 

Artikel 22 Overgang van rechten 

  1. De klant kan geen rechten uit de overeenkomst met Salve Cara aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Salve Cara. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 23 Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid 

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Salve Cara bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had. 

Artikel 24 Toepasselijk recht en bevoegde rechter 

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de klant en Salve Cara is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Salve Cara is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen klant en Salve Cara, tenzij de wet iets anders bepaalt. 

30 april 2024 

Bekijk Algemene Voorwaarden.

Ervaringen

Wat heeft zij voor de uitvaart van Jacob alles prima geregeld.

- Anneke

Ik heb voor het eerst mede een uitvaart mogen regelen. Wat komt er veel op je af in zo’n week! Je moet veel regelen, maar met behulp van Astrid zijn wij hier uitgekomen. Astrid heeft ons hier onwijs goed bij begeleid met veel liefde en respect en haar engelengeduld. Ze heeft een gouden hart en straalt liefde voor haar werk uit.

- Rebecca

Astrid heeft ons met passie bijgestaan bij de uitvaart van onze moeder. Ze zorgde ervoor dat alles goed geregeld was en liet niets aan het toeval over. Doordat zij de tijd bewaakte en ons begeleidde in elke stap die we voor de uitvaart dienden te zetten, hadden wij ook tijd om stil te staan bij ons verlies. Bedankt voor de goede zorgen Astrid.

- M. van der Meer

Astrid is een zeer zorgzaam persoon met het hart op de juiste plek. Na voorheen als verpleegkundige haar zorg te hebben geleverd aan de mensen die in de laatste fase van hun leven zaten, wordt nu ook na de dood fantastische zorg en begeleiding geboden. Dit gebeurt met veel respect voor zowel de overledene als voor de nabestaanden. Naast dat Astrid erg zorgzaam is en dus ook passie heeft voor hetgeen wat ze doet, heeft ze ook veel empathie voor zowel de overledenen als de nabestaanden. Perfectionisme is ook een van haar kwaliteiten, maar dan wel op de goede manier. Half werk is geen werk. Verder kun je ervan uitgaan dat er iemand met een luisterend oor tegenover je zal zitten als deze situatie zich voor zal doen. Ze zal alles uit de kast halen om tot een zo mooi en liefdevol afscheid te komen die van A tot Z tot in de puntjes verzorgd is.

- S.L. Sick

Astrid heeft een zeer succesvolle overgang gemaakt van toegewijd verpleegkundige naar uitvaartverzorgerster/rouwcoach. Haar achtergrond in de zorg is voelbaar in haar empathie en aandacht voor detail tijdens het hele proces. Ze luistert echt naar de behoeften van mensen, vrienden en familie in het gehele rouwproces, en zorgt voor een persoonlijke en respectvolle ervaring. Haar professionaliteit en warmte maken een wereld van verschil tijdens een emotioneel beladen tijd. Ik kan Astrid niet genoeg aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een uitvaartverzorger/rouwcoach die niet alleen competent is, maar ook echt om mensen geeft.

- Angelique

Onlangs hebben wij Astrid gevraagd voor de uitvaart van onze lieve oma. En wat is dat boven onze verwachting fijn geweest. We moesten rekening houden met het budget van oma, maar Astrid wist het overal op een hele mooie manier binnen het budget te houden. De uitvaart zelf was bij oma thuis. De muziek werd door mensen in de familie geregeld en er werd prachtig gesproken. Astrid heeft alles perfect geregeld en wij hadden geen mooier afscheid kunnen hebben. Onze dank is groot…

- Fam. Sijtsma

Ik sta voor u klaar

Heeft u vragen of wilt u weten wat ik voor u kan betekenen? Schroom dan niet om contact op te nemen.